Saturday, October 27, 2018

Network ထဲမွာ Data ေတြဘယ္လိုစီးဆင္းက်သလဲ။


Network တစ္ခုကိုတပ္ဆင္လိုက္ၿပီဆိုရင္ အဲ့ဒီ Network ထဲမွာ ရွိၾကတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာေတြ တစ္လံုးႏွင့္ တစ္လံုးၾကား Data Signal ေတြကို ပို႔ေဆာင္ေပးတဲ့နည္းလမ္းေတြရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါကို Access Method လို႔ေခၚပါတယ္။ Access Method ဆိုတာ က ကြန္ပ်ဴတာေတြ ကြန္ ယက္ခ်ိတ္ဆက္တဲ့အခါမွာ ခ်ိတ္ဆက္ထားေသာ Network Cableေတြေပၚကေန ကြန္ပ်ဴတာ ေတြတစ္လံုးႏွင့္တစ္လံုး Data Signal အခ်က္အလက္ေတြကုိ ဘယ္လုိပို႔ရမလဲ ဆိုတာကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏုိင္ေသာ Method နည္းလမ္းတစ္ခုပဲျဖစ္တယ္။ ဘယ္လိုမ်ိဳးနည္းလမ္းလဲဆိုေတာ့ တစ္ႀကိမ္မွာကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးတည္းကပဲ Data Signal ကို Transmit ပို႔လႊတ္ေပးႏိုင္ျခင္း ဆိုတဲ့နည္းလမ္းတစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။
ေျပာရမယ္ဆိုရင္ တစ္ႀကိမ္မွာ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးကပဲ Data အခ်က္အလက္ေတြ ပို႔လုိ႔ရ တယ္။ အကယ္၍မ်ား ကြန္ပ်ဴတာႏွစ္လံုးကေနၿပီးေတာ့ Cable ႀကိဳးေပၚမွာ တစ္ၿပိဳင္တည္း တစ္ေနရာတည္းသို႔ Data Signal ေတြ ပို႔လႊတ္လုိက္မယ္ဆိုရင္ ဘာေတြျဖစ္ႏိုင္သလဲ။ Collision ျဖစ္ႏုိင္တာေပါ့။ Collision ဆိုတာက Networkအသံုးအႏႈန္းအရ ၀င္တုိက္မိျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္။ ဆိုလုိတာက Collision ဆိုတာ ကြန္ယက္တစ္ခုတည္းမွာ႐ွိေသာ ကြန္ပ်ဴတာ ႏွစ္လံုးကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကြန္ပ်ဴတာအမ်ားႀကီးကေသာ္လည္းေကာင္း တစ္ႀကိမ္းတည္း တၿပိဳင္တည္းမွာ Data Signal ေတြကို ပို႔လႊတ္ၾကမယ္ဆုိရင္ ကြန္ပ်ဴတာ တစ္လံုးႏွင့္ တစ္လံုး ဆီက လႊတ္လုိက္ေသာ Data အခ်က္အလက္ေတြဟာ တစ္ခုႏွင္တစ္ခု မတုိင္ပင္ပါပဲႏွင့္ ၀င္တိုက္မိၾကကုန္ေရာ။ ဒါကိုပဲ Collision ျဖစ္တယ္လုိ႔ေျပာတာပါ။ 

ဒီေတာ့ အဲ့ဒီ Collision ျဖစ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ Data ေတြက လုိရာအရပ္ကို မေရာက္ေတာ့ဘဲနဲ႔ Data Corrupt ျဖစ္ကုန္ေရာ။ Data Corrupt ျဖစ္တယ္ဆုိတာက ပို႔လႊတ္လုိက္ေသာ Data အခ်က္အလက္ေတြဟာ တစ္စံုတစ္ရာေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပို႔လႊတ္လိုက္ေသာ ေနရာသို႔ မေရာက္ပဲႏွင့္ တစ္ပိုင္းတစ္စႏွင့္ ျပတ္သြားတာကို ေျပာတာပါ။ Data Corrupt ျဖစ္တယ္ဆို တာက အဲ့ဒီ Data ေတြ ပ်က္စီးသြားတာကို ေျပာတာပါ။ Data Corrupt ျဖစ္တာကို ဘယ္လုိ ျပန္ၿပီးေတာ့ ကုစားရမလဲဆုိေတာ့ ဒီ Access Method က လုိလာၿပီေလ။ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳး Collision ျဖစ္လုိ႔ Data Corrupt ျဖစ္မသြားေအာင္လို႔ ဒီ Access Method ကို အသံုးျပဳ ၿပီးေတာ့ ျပန္ေျဖ႐ွင္းလုိ႔ ရပါတယ္။ အဲ့လုိမ်ိဳးမွ Access Methodကို အသံုးမျပဳပဲႏွင့္ ထားမယ္ ဆိုရင္ Data Corrupt ျဖစ္သြားမွာပါ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒီ Access Method ဆိုတာက ႐ွင္းေအာင္ေျပာရရင္ ကားလမ္းေတြမွာ ႐ွိတဲ့ မီးပိြဳင့္လိုမ်ိဳးပါပဲ။ ကားလမ္းမီးပြိဳင့္ဟာလည္း ဒီလိုမ်ားျပားေသာ ကားလမ္းေတြေပၚမွာ ဟုိတစ္လမ္းက ထြက္လာလုိက္တဲ့ကားေတြ၊ ဒီတစ္ လမ္းက ထြက္လာလိုက္တဲ့ကားေတြ နည္းတာမဟုတ္ဘူး။ လမ္းဆံုေလးခြဆို ပိုေတာင္ ဆိုးေသးတယ္။ အဲ့ဒီလုိမ်ိဳးေနရာေတြမွာ မီးပြိဳင့္သာမ႐ွိရင္ ကားေတြဟာ တစ္စီးႏွင့္တစ္စီး ၀င္တုိက္မိၾကကုန္မွာေပါ့။ Network ကြန္ယက္မွာလည္း ကားလမ္းေတြ၊ ကားေတြ လုိမ်ိဳး၀င္တိုက္မိတာ ျဖစ္တတ္တဲ့ Collision ဆိုတာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ Network ကြန္ယက္ေတြမွာလည္း ကားေတြလုိမ်ိဳး ၀င္တုိက္မိတာေတြကို တားျမစ္ႏိုင္ဖုိ႔အတြက္ မီးပြိဳင့္ျဖစ္တဲ့ Access Method ကိုအသံုးျပဳရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီေတာ့ Access Method ဆိုတာက ကြန္ပ်ဴတာေတြ ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္တဲ့အခါမွာ Data Signal ေတြကို Collision ျဖစ္တဲ့အခါက်ရင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မျဖစ္ေအာင္ေသာ္လည္း ေကာင္း ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ျပဳလုပ္ထားေသာ Method နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ Network Traffic ကို အဆင္ေျပေခ်ာမြတ္ေစႏုိင္ဖို႔အတြက္ထားေသာ Network Traffic Light တစ္ခုျဖစ္တယ္။ 

Access Method ဟာ Open System Interconnection (OSI) Refrence Model ထဲကမွ Data-Link Layerျဖင့္အလုပ္လုပ္တာျဖစ္တယ္။ ဒီ Access Method မွာမွ ကြန္ပ်ဴတာ Network ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္ရာမွာ အသံုးျပဳေသာ

အဓိကနည္းလမ္း ၅ မ်ိဳး႐ွိပါတယ္။ အဲ့ဒါေတြကေတာ့-
၁။   Contention
၂။    Switching
၃။    Polling
၄။    Token Passing
၅။    Demand Priority
အဲ့ဒီထဲက Contention ဆိုတဲ့နည္းမွာမွ CSMA/CD နည္းႏွင့္ CSMA/CA နည္းဆိုၿပီး ၂ ခု ထပ္ခြဲပါတယ္။ Contention ဆိုတာ ဦးရာလူပို႔တဲ့စနစ္လို႔ဆိုလိုျခင္းတာျဖစ္ပါတယ္။
Network Collision ျဖစ္တာကို Detect လုပ္ေပးႏုိင္တယ္။ Collision ျဖစ္မျဖစ္ကိုိ စစ္ေဆး ေပးႏိုင္တယ္။ ေအာက္ကပံုက CSMA/CD ကိုေဖာ္ျပထားတဲ့ပံုျဖစ္ပါတယ္။






•    Carrier Sense Multiple Access with Collision Avoidance (CSMA/CA) ျဖစ္တယ္။ ဒီ Method ကေတာ့ AppleTalk Networking ေတြမွာအသံုးျပဳတဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခု ျဖစ္တယ္။ CSMA/CA ကေတာ့ Network Collision ျဖစ္တာကိုမျဖစ္ေအာင္ ေ႐ွာင္ႏိုင္ေသာ Method နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္တယ္။
•    ေနာက္တစ္ခုက Token Passing ျဖစ္တယ္။ ဒီ Token Passing ကေတာ့ Token Ring Netwoking ႏွင့္ FDDIလုိ႔ေခၚတဲ့  Fiber Distributed Data Interface Networking တို႔ကိုခ်ိတ္ဆက္တဲ့အခါေတြမွာ အသံုးျပဳတာျဖစ္တယ္။ ေအာက္ကပံုကေတာ့ Token Ring ကိုျပထားတဲ့ပံုျဖစ္ပါတယ္။ 








•      Demand Priority ၊ ဒီ Demand Priority ကိုေတာ့ 100Base VG Networking ခ်ိတ္ဆက္ရာမွာ အသုံးျပဳတာ ျဖစ္တယ္။




Polling ကေတာ့ ေရွးက်တဲ့ Network ခ်ိတ္ဆက္တဲ့ နည္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ကိုအသံုးျပဳဖို႔ အတြက္ Central Device ဆိုတဲ့ Device တစ္ခုရွိရပါတယ္။ အဲ့ဒီကေနမွ Network တြင္း Data ပို႔မႈကိုထိန္းခ်ဳပ္တာျဖစ္ပါတယ္။




•  Switching ကိုေတာ့ ယေန႔ေခတ္ အမ်ားဆံုးအသံုးျပဳေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ကို အသံုးျပဳမယ္ဆိုရင္ Switch ဆိုတဲ့ Device တစ္ခုရွိဖို႔ေတာ့လိုအပ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ Switch ကိုအသံုးျပဳၿပီး Network ကိုခ်ိတ္ဆက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။









 

ဒီသင္ခန္းစာမွာေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။ တကယ္တမ္းေျပာမယ္ဆိုရင္ Access Method တစ္ခု ျခင္းစီမွာမွ အေၾကာင္းအရာေတြ မ်ားစြာက်န္ရွိေနပါတယ္။ ဒါေတြကို ဒီမွာအခုရွင္းျပလည္း သင္နားလည္မွာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ဒီသင္ခန္းစာက Beginner အတြက္ပဲ ရည္ရြယ္တာ ေၾကာင့္ ဒီမွာ Access Method အေၾကာင္းေတြကို အေသးစိတ္မေဖာ္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ Access Method ၅ မ်ိဳးကိုပဲ သင္ေခါင္းထဲက်န္ခဲ့ရင္ ေက်နပ္ပါၿပီ။ 

 
 
 
 

No comments:

Post a Comment