Network
တစ္ခုကိုတပ္ဆင္လိုက္ၿပီဆိုရင္ အဲ့ဒီ Network ထဲမွာ ရွိၾကတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာေတြ
တစ္လံုးႏွင့္ တစ္လံုးၾကား Data Signal ေတြကို ပို႔ေဆာင္ေပးတဲ့နည္းလမ္းေတြရွိပါတယ္။
အဲ့ဒါကို Access Method လို႔ေခၚပါတယ္။ Access
Method ဆိုတာ က ကြန္ပ်ဴတာေတြ ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္တဲ့အခါမွာ ခ်ိတ္ဆက္ထားေသာ Network
Cableေတြေပၚကေန ကြန္ပ်ဴတာေတြတစ္လံုးႏွင့္တစ္လံုး Data Signal အခ်က္အလက္ေတြကုိ
ဘယ္လုိပို႔ရမလဲဆိုတာကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏုိင္ေသာ Method နည္းလမ္းတစ္ခုပဲ ၾဖစ္တယ္။ ဘယ္လိုမ်ိဳးနည္းလမ္းလဲဆိုေတာ့ တစ္ႀကိမ္မွာကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးတည္းကပဲ Data Signal ကို
Transmitပို႔လႊတ္ေပးႏုိင္ျခင္းဆိုတဲ့နည္းလမ္းတစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ေျပာရမယ္ဆိုရင္တစ္ႀကိမ္မွာ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးကပဲ Data အခ်က္အလက္ေတြပို႔လုိ႔ရတယ္။ အကယ္၍မ်ားကြန္ပ်ဴတာႏွစ္လံုးက
ေနၿပီးေတာ့ Cable ႀကိဳးေပၚမွာ တစ္ၿပိဳင္တည္း တစ္ေနရာတည္းသို႔ Data Signalေတြပို႔လႊတ္လုိက္မယ္ ဆိုရင္ ဘာေတြျဖစ္ႏိုင္သလဲ။ Collision ျဖစ္ႏုိင္တာေပါ့။ Collision ဆိုတာက Network အသံုးအႏႈန္းအရ
၀င္တုိက္မိျခင္းပဲျဖစ္တယ္။ ဆိုလုိတာက Collision ဆိုတာ ကြန္ယက္တစ္ခုတည္းမွာ႐ွိေသာ
ကြန္ပ်ဴတာႏွစ္လံုးကေသာ္လည္းေကာင္း၊ကြန္ပ်ဴတာေတြအမ်ားႀကီးက ေသာ္လည္းေကာင္း တစ္ႀကိမ္းတည္း တၿပိဳင္တည္းမွာ Data Signal ေတြကိုပို႔လႊတ္ၾကမယ္ဆုိရင္ ကြန္ပ်ဴတာ တစ္လံုးႏွင့္
တစ္လံုးဆီက လႊတ္လုိက္ေသာ Data အခ်က္အလက္ေတြဟာတစ္ခုႏွင္တစ္ခု မတုိင္ပင္ပါပဲႏွင့္
၀င္တိုက္မိၾကကုန္ေရာ။ ဒါကိုပဲ Collision ျဖစ္တယ္လုိ႔ေျပာတာပါ။ ဒီေတာ့ အဲ့ဒီ Collision ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ Data ေတြက လုိရာအရပ္ကိုမေရာက္ေတာ့ဘဲနဲ႔
Data Corrupt ျဖစ္ကုန္ေရာ။ Data Corrupt ျဖစ္တယ္ဆုိတာက ပို႔လႊတ္လုိက္ေသာ Data အခ်က္အလက္ေတြဟာတစ္စံုတစ္ရာေသာ
အေၾကာင္းေၾကာင့္ပို႔လႊတ္လိုက္ေသာေနရာသို႔မေရာက္ပဲႏွင့္တစ္ပိုင္းတစ္စႏွင့္ျပတ္သြားတာကိုေျပာတာပါ။
Data Corrupt ျဖစ္တယ္ဆိုတာကအဲ့ဒီ Data
ေတြပ်က္စီးသြားတာ ကိုေျပာတာပါ။Data Corrupt ျဖစ္တာကိုဘယ္လုိျပန္ၿပီးေတာ့ ကုစားရမလဲဆုိေတာ့ ဒီ Access Method
ကလုိလာၿပီေလ။ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳး Collision ျဖစ္လုိ႔ Data Corrupt ျဖစ္မသြားေအာင္လို႔ ဒီ Access Method
ကိုအသံုးျပဳၿပီးေတာ့ ျပန္ေျဖ႐ွင္းလုိ႔ရပါတယ္။ အဲ့လုိမ်ိဳးမွ Access Method ကိုအသံုးမျပဳပဲႏွင့္ ထားမယ္ဆိုရင္
Data Corrupt ျဖစ္သြားမွာပါ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒီ Access Method ဆိုတာက႐ွင္းေအာင္ေျပာရရင္ ကားလမ္းေတြမွာ
႐ွိတဲ့ မီးပိြဳင့္လိုမ်ိဳးပါပဲ။ကားလမ္းမီးပြိဳင့္ဟာလည္းဒီလိုမ်ားျပားေသာကားလမ္းေတြေပၚမွာဟုိတစ္လမ္းကထြက္လာ
လုိက္တဲ့ကားေတြ၊ဒီတစ္လမ္းကထြက္လာလိုက္တဲ့ကားေတြနည္းတာမဟုတ္ဘူး။လမ္းဆံုေလးခြဆိုပိုေတာင္
ဆိုးေသးတယ္။အဲ့ဒီလုိမ်ိဳးေနရာေတြမွာမီးပြိဳင့္သာမ႐ွိရင္ကားေတြဟာတစ္စီးႏွင့္တစ္စီး၀င္တုိက္မိၾကကုန္မွာေပါ့။ Network ကြန္ယက္မွာလည္း ကားလမ္းေတြ၊ ကားေတြလုိမ်ိဳး၀င္တိုက္မိတာျဖစ္တတ္တဲ့ Collision
ဆိုတာျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ဒီNetworkကြန္ယက္ေတြမွာလည္းကားေတြလုိမ်ိဳး၀င္တုိက္မိတာေတြကို
တားျမစ္ႏိုင္ဖုိ႔အတြက္ မီးပြိဳင့္ျဖစ္တဲ့ Access Method ကိုအသံုးျပဳရတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ Access Method ဆိုတာက
ကြန္ပ်ဴတာေတြ ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္တဲ့အခါမွာ Data Signal ေတြကိုCollisionျဖစ္တဲ့အခါက်ရင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
မျဖစ္ေအာင္ေသာ္လည္းေကာင္း ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ျပဳလုပ္ထားေသာ Method နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
Network Traffic ကို အဆင္ေျပေခ်ာမြတ္ေစႏုိင္ဖို႔အတြက္ထားေသာ Network Traffic Light
တစ္ခုျဖစ္တယ္။Access Method ဟာ Open System Interconnection (OSI) Refrence Model
ထဲကမွ Data-Link Layer ျဖင့္အလုပ္လုပ္တာျဖစ္တယ္။ဒီAccessMethodမွာမွကြန္ပ်ဴတာNetworkကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္ရာမွာအသံုးျပဳေသာအဓိကနည္းလမ္း ၅ မ်ိဳး႐ွိပါတယ္။
အဲ့ဒါေတြကေတာ့-
၁။ Contention
၂။ Switching
၃။ Polling
၄။ Token
Passing
၅။ Demand
Priority
အဲ့ဒီထဲက Contention ဆိုတဲ့နည္းမွာမွ
CSMA/CD နည္းႏွင့္ CSMA/CA နည္းဆိုၿပီး ၂ ခုထပ္ခြဲပါတယ္။ Contention ဆိုတာ
ဦးရာလူပို႔တဲ့စနစ္လို႔ဆိုလိုျခင္းတာျဖစ္ပါတယ္။
• Carrier Sense
Multiple Access with Collision Detection (CSMA/CD) ေတာ့ Ethernet Networking
ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္တဲ့အခါေတြမွာ သံုးတဲ့နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္တယ္။Network Collisionျဖစ္တာကိုDetectလုပ္ေပးႏုိင္တယ္။Collisionျဖစ္မျဖစ္ကိုိ
စစ္ေဆးေပးႏိုင္တယ္။ ေအာက္ကပံုက CSMA/CD ကိုေဖာ္ျပထားတဲ့ပံုျဖစ္ပါတယ္။
• Carrier Sense
Multiple Access with Collision Avoidance (CSMA/CA) ျဖစ္တယ္။ ဒီ Method ကေတာ့
Apple Talk Networking ေတြမွာအသံုးျပဳတဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္တယ္။ CSMA/CA ကေတာ့
Network Collision ျဖစ္တာကိုမျဖစ္ေအာင္ ေ႐ွာင္ႏိုင္ေသာ Method
နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္တယ္။
• ေနာက္တစ္ခုက
Token Passing ျဖစ္တယ္။ ဒီ Token Passing ကေတာ့ Token Ring Netwoking ႏွင့္ FDDIလုိ႔ေခၚတဲ့
Fiber Distributed Data Interface Networking တို႔ကိုခ်ိတ္ဆက္တဲ့အခါေတြမွာ
အသံုးျပဳတာျဖစ္တယ္။ ေအာက္ကပံုကေတာ့ Token Ring ကိုျပထားတဲ့ပံုျဖစ္ပါတယ္။
• Demand Priority
၊ ဒီ Demand Priority ကိုေတာ့ 100Base VG Networking ခ်ိတ္ဆက္ရာမွာအသံုးျပဳတာျဖစ္တယ္။
• Polling ကေတာ့ ေရွးက်တဲ့
Network ခ်ိတ္ဆက္တဲ့နည္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ကိုအသံုးျပဳဖို႔အတြက္ Central Device
ဆိုတဲ့ Device တစ္ခုရွိရပါတယ္။ အဲ့ဒီကေနမွ Network တြင္း Data
ပို႔မႈကိုထိန္းခ်ဳပ္တာျဖစ္ပါတယ္။
• Switching ကိုေတာ့
ယေန႔ေခတ္အမ်ားဆံုးအသံုးျပဳေနၾကၿပီျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ကိုအသံုးျပဳမယ္ဆိုရင္ Switch
ဆိုတဲ့ Device တစ္ခုရွိဖို႔ေတာ့လိုအပ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ Switch ကိုအသံုးျပဳၿပီး Network
ကိုခ်ိတ္ဆက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီသင္ခန္းစာမွာေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။
တကယ္တမ္းေျပာမယ္ဆိုရင္ Access Method တစ္ခုျခင္းစီမွာမွ
အေၾကာင္းအရာေတြမ်ားစြာက်န္ရွိေနပါတယ္။ ဒါေတြကို ဒီမွာအခုရွင္းျပလည္း
သင္နားလည္မွာမဟုတ္ေသး ပါဘူး။ ဒီသင္ခန္းစာက Beginner အတြက္ပဲရည္ရြယ္တာေၾကာင့္ ဒီမွာ
Access Methodအေၾကာင္းေတြကို အေသးစိတ္မေဖာ္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ Access
Method ၅ မ်ိဳးကိုပဲ သင္ေခါင္းထဲက်န္ခဲ့ရင္ ေက်နပ္ပါၿပီ။
No comments:
Post a Comment